آلاچیق

آلاچیق آلاچیق

 

آلاچیق چوب پلاست

زندگی کردن در شهر با چالش های آن سبب پایین آمدن روحیه افراد شده. گاهی لازم هست به مکانی دنج و آرام برویم تا حتی برای دقایقی دور از حال و هوای کسل کننده شهری باشیم. و در کنار بهترین افراد زندگیمان لحضات خوشی را تجربه کنیم. بهترین مکان برای خوش گذرانی زیر آلاچیق هست. آلاچیق با فضای صمیمی و حالت قدیمی ای که دارد میتوانید زیر آن گاهی فارق از هر گونه دغدغه شهری و چالش به آرامش و ریلکس کردن خود بپردازید.

همه ی افرادی که در این دهه زندگی میکنند تنها یک حسرت دارند. آن هم این است که دیگر جای ترغیب کننده ای نیست که جمع صمیمی و خندان خانواده و دوستانم را کنار هم مثل قدیم جمع کنم. اگر شما هم این حسرت و افسوس را در دل خود دارید پیشنهاد ما استفاده از آلاچیق در خانه ویلایی و آپارتمانتان هست.

آلاچیـق های چوب پلاست، علاوه بر آنکه می توانند به عنوان یک سرپناه در هوای باز و شرایط جوی مختلف شما را از باران، برف و نور آفتاب مصون بدارند. زیبایی دو چندانی به محیط تفریحی شما می دهند. این سازه‌ها معمولاً دارای گنبد هستند و اطرافشان باز است. آلاچیق با نام های دیگری مانند کلاه ‌فرنگی یا تارَم نیز شناخته می شود. امروزه واژه آلاچیق که واژه‌ای ترکمنی است در بین عموم رواج یافته است. همچنین کلمه آلاچیق به زبان انگلیسی Gazebo گفته می شود. در کشورهای غربی آلاچیق‌ها بیشتردر سده نوزدهم در باغ‌ ثروتمندان دیده می‌شد. و معمولاً در اطراف آن‌ها گل‌کاری انجام می‌گرفت. امروزه بیشترین کاربرد آلاچیق در باغ‌، پارک‌، ویلا، حیاط، رستوران، باغچه و روف گاردن می باشد.