نمونه پروژه های گابیون

گابیون چوبین پلاست نمونه پروژه های گابیون پروژه های گابیون نمونه گابیون نمونه گابیون اجرا شده

 

گابیـون

گابیون از واژه‌ای ایتالیایی برگرفته‌ شده، و به معنای قفس بزرگ است. در واقع به جعبه‌ هایی قفسه‌ ای و فلزی اطلاق می‌ شود که داخل آن را با سنگ و یا شن پر کرده و در مصارف مختلف مورد استفاده قرار می‌ گیرد نمونه پروژه های گابیون که بالا مشاهده کردید نمونه کوچکی از طراحی های مختلف می باشد.

 از گابیون در مهندسی سازه همچون : سد سازی، پوشش کف آبراهه‌ ها ، موج‌ شکن ، مقاوم‌ سازی بناهای سست ، مهار دیوار های سنگی ، به‌ عنوان فنس و حفاظ و … و در راه سازی به‌ منظور جاده‌ سازی ، مهار سنگ‌ های متمرکز بر راه‌ ها استفاده می‌ شود. گابیون‌ ها در ایجاد دیوار های محافظ و یا دیوار حائل ، محوطه‌ سازی ، نما سازی ، مبلمان شهری و … نیز نقشی بزرگ ایفا می‌ کنند .

همچنین گابیون‌ ها در ساخت ساختمان‌ ها نیز کاربرد داشته. و برخی از این نوع ساختمان‌ ها تماماً بر اساس گابیون ساخته‌ شده. و به‌ طور کامل بار ساختمان را بر دوش می‌ کشند . گابیون‌ ها امروزه برای تزیین و زیبایی در نمای خارجی ساختمان‌ ها نیز کاربرد دارند. و خصوصاً در مراکز تجاری از دیوار های گابیونی استفاده می‌ شود.
اما استفاده از گابیون به همین‌ جا ختم نمی شود. قطعاً شما نیز بار ها دیده‌ اید، مبلمان شهری و سنگی که از گابیون‌ ها ساخته‌ شده است . و بسیاری از عناصر تزیینی دیگر که توسط آن‌ ها زیبایی خاصی به چهره‌ های شهری داده‌ شده است.