رنگ بندی چوب پلاست

رنگ بندی چوب پلاست

رنگ بندی چوب پلاست یکی از مواردی است که شاید همه افرادی که به دنبال خرید چوب پلاستیک هستند به دنبال آن باشند در ابتدا باید بگوییم که رنگی که برای پروفایل های چوب پلاست استفاده می شود پس از گذشت حدود دو سال از رنگ نما به رنگی تغییر می‌کند که روی جوپ پلاستیک ثابت می‌ماند همچنین شما میتوانید رنگ های موجود این پروفیل را در تصویر بالا مشاهده کنید.

***********

اگر قصد خرید یا سوالی در رابطه با رنگ های مختلف چوب پلاست دارید با مشاورین چوبین پلاست با شماره های همراه: 0991207662009120893253 در ارتباط باشید.

***********

رنگ قهوه ای چوب پلاست

رنگ قهوه ای که نماینده ای از طبیعت در فضای زندگی ماست یکی از پرکاربردترین رنگهای موجود چوب پلاست است این رنگ که فضای متفاوت در طراحی منازل مسکونی برای ما ایجاد می کند بسیار جذاب بوده و تازگی و طراوت را القا می‌کند همچنین این رنگ رنگ مادر زمین است.

رنگ قهوه ای چوب پلاستیک علاوه بر اینکه کمتر کثیف می شود با گذر زمان نیز به تدریج رنگ آن پریده تر و زیباتر میشود.

چوب پلاست
چوب پلاست

تغییر رنگ

همانطور که شاید برای شما هم سوال باشد تغییر رنگ چوب پلاست یکی از مواردی است که بیشتر افراد حداقل یک بار به آن فکر کرده اند، رنگ چوب پلاستیک در کف سازی به طور معمول تقریباً ثابت می ماند اما در نماسازی و محوطه‌های باز بعد از گذشت حدود دو سال و قرار گرفتن در مقابل نور خورشید و عوامل طبیعی رنگ آن تغییر می کند البته این تغییر رنگ ثابت است و باعث جذابیت این پروفیل نیز می‌شود به طور مثال رنگ قهوه ای روشن تبدیل به رنگ تیره تر می‌شود.

طیف های مختلف رنگ قهوه ای
طیف های مختلف رنگ قهوه ای

تاثیر رنگ چوب پلاستیک بر فضا

رنگ چوب پلاستیک قهوه ای، آجری و خردلی حس سرزندگی آرامش و البته طبیعت را به ما القا می‌کند این رنگ ها نمادی از طبیعت هستند و به طور کلی نشان دهنده تکامل اند رنگ های روشن تر محیط را بازتر و رنگ های تیره تر محیط را بسته و کوچکتر نشان میدهند.

نکته: مسئله‌ای که تغییر رنگ چوب پلاستیک را نسبت به مصالح مشابه مانند ترمووود برجسته می‌کند این است که تغییر رنگ در این محصول فقط یک بار اتفاق می افتد ولی در ترموود تغییر رنگ به صورت دائم در حال اتفاق افتادن است.

 

پیشنهاد میکنیم از مقاله ویژگی رنگ های مختلف چوب پلاست نیز دیدن کنید.

 

عملیات سطحی برای ثابت نگه داشتن رنگ

برای رفع مشکل تغییر رنگ چوب پلاستیک از عملیاتی به نام سطح برس خورده (Brushed) یا عملیات سطحی طرح چوب (Embossed) جهت تغییر رنگ اولیه به رنگ ثانویه و اصلی استفاده می شود این کار باعث می شود که از ابتدا چشم بیننده به این تغییر عادت کرده و در نهایت نما در رنگ ثانویه از ابتدا دیده شود.

رنگ بندی و مشکلات آن

رنگ بندی چوب پلاست محدود است علت محدودیت نیز محدودیت واردات رنگ های خارجی است که یا وجود دارند و با هزینه‌های بالا عرضه می شوند و یا از بازار کم کم حذف شدند، این رنگ ها یا به دلیل قیمت بالا یا به دلیل مشکلات گمرکی وارد کشور نمی شوند و همین موضوع محدودیت ایجاد رنگ های مختلف چوب پلاست را به همراه دارد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.