شرایط نگهداری چوب پلاست

شرایط نگهداری چوب پلاست

اصول نگهداری و مراقبت از پروفیل های چوب پلاستیک

با توجه به ساختار و ماهیت مواد تشکیل دهنده پروفیل های چوب پلاست، این محصول به مراقبت اندکی نیاز دارد ، با این حال باید شرایط نگهداری چوب پلاست را بدانید و نسبت به انجام دوره ای و یا مقطعی مراقبت های زیر توجه نموده و دستورالعمل های زیر را انجام دهید.

***********

اگر قصد خرید یا سوالی در رابطه با چوب پلاست دارید با مشاورین چوبین پلاست با شماره های همراه: 09912076620 09120893253 در ارتباط باشید.

***********

شرایط نگهداری چوب پلاست
شرایط نگهداری چوب پلاست

چوب پلاستیک یک محصول متراکم و مقاوم در برابر آب می باشد . به صورتیکه اثر لکه ها به سرعت از سطح رویی پروفیل ها برطرف و پاک می شوند و قادر به نفوذ به لایه های درونی محصول نبوده و از بین خواهند رفت.
مراقبت و نگهداری از این محصول موجت افزایش طول عمر آن می گردد. برای این منظور توصیه می گردد جهت تمیز نمودن محصول از محلول های شیمیایی رقیق مانند صابون ، پودر و مایع ظرفشویی استفاده شود.
نفوذ نمک به میان خطوط تایل ها یا شاخه ها ( در مناطق ساحلی ) موجب آسیب دیدگی محصول می شود . برای پاک نمودن نمک از سطح محصول ، می توان با شلنگ آب روی آن را شست .

با توجه به ساختار و مواد تشکیل دهنده این پروفیل ها این محصول به مراقبت اندکی نیاز دارد اما در هر صورت شرایط نگهداری چوب پلاست مورد است که باید آن را بررسی کنید و به صورت دوره‌ای یا مقطعی به مراقبت هایی برای نگهداری از این محصول بپردازید در ادامه این دستورالعمل‌ها را به شما خواهیم گفت.

چوب پلاست یک محصول متراکم و مقاوم در برابر آب است در صورتی که لکه ای روی آن باشد به سرعت از سطح روی چوب پلاست قابل پاک شدن است مراقبت و نگهداری از این محصول موجب افزایش طول عمر آن می شود به این منظور توصیه می کنیم جهت تمیز کردن و نگهداری از این محصول از محصولات شیمیایی رقیق مانند صابون، پودر و مایع ظرفشویی استفاده کنید.

به این نکته توجه کنید که نفوذ نمک میان خطوط تایل ها یا شاخه ها موجب آسیب دیدگی محصول می شود برای پاک نمودن نمک از سطح این محصول میتوانید با شلنگ آب روی آن را شستشو دهید.

لکه های نم و برگهای گیاهان
لکه های نم و برگهای گیاهان

لکه های نم و برگهای گیاهان

اگر از محصولات چوب پلاست در محیط باغ استفاده کرده‌اید و لکه نم و برگ روی آن وجود دارد برای از بین بردن این لکه ها میتوانید از محصولات رقیق که حاوی آب ژاول هستند استفاده کنید بهتر است قبل از اینکه لکه ها پایدار شوند آنها را از بین ببریم با استفاده از یک کهنه تمیز و پارچه ای روی لکه ها را در یک حرکت منظم و در جهت طولی پاک کنید تا لکه از بین برود چنانچه از بین نرفت می توانید از یک سنباده نرم روی سطح محصول استفاده کنید توجه داشته باشید که استفاده از سنباده باید به ملایمت انجام شود در این حالت و در انتهای کار بایستی سطح محصول را کاملا با آب فراوان شستشو دهید.

لکه زنگ زدگی روی چوب پلاست
لکه زنگ زدگی روی چوب پلاست

که زنگ زدگی روی چوب پلاست

برای از بین بردن این نوع لکه ها محلولهای حاوی اسید سولفوریک می تواند مناسب باشد البته روش دیگری برای از بین بردن زنگ زدگی وجود دارد و آن روش استفاده از سنباده با دانه های درشت می باشد کاغذ سنباده می‌بایست در طول کشیده شود و در انتها محصول با آب فراوان شستشو شود به این نکته توجه کنید که احتمال دارد پس از سنباده زدن رنگ محصول کمی تغییر کند و یا کمرنگ شود جای نگرانی نیست زیرا به مرور زمان این اختلاف رنگی از بین خواهد رفت.

لکه های روغن قهوه و غذا ها
لکه های روغن قهوه و غذا ها

لکه های روغن قهوه و غذا ها

محلول های عصاره لیمو مانند آب ژاول لیمویی که در آب رقیق شده باشند برای پاک کردن روغن و باقی مانده غذا مناسب هستند و جای روغن را باید به سرعت پاک کنید زیرا این لکه ها قابلیت نفوذ دارند و پاک کردن آنها در بلندمدت کار سختی است اگر لکه شما سخت است می‌توانید از سنباده با دانه‌های درشت استفاده کرده و در انتها محل محصول را با آب فراوان بشویید و همچنین کاغذ سنباده را باید در جهت طولی روی محصول استفاده کنید.

از بین بردن لکه خون از روی چوب پلاست
از بین بردن لکه خون از روی چوب پلاست

از بین بردن لکه خون از روی چوب پلاست

برای از بین بردن لکه خون شما باید از آب یخ استفاده کنید در صورت لزوم می توانید از محلول های حاوی عصاره لیمو نیز برای از بین بردن این نوع لکه استفاده کنید آب ژاول که رقیق شده باشد گزینه مناسبی است.

از بین بردن لکه آب
از بین بردن لکه آب

از بین بردن لکه آب

لکه های آب از متداولترین لکه های ایجاد شده روی چوب پلاست هستند در آب و هوای خشک احتمال دارد لکه های آب روی کفپوش ها ظاهر شوند خصوصا اگر شیب یک درصدی رعایت نشده باشد استفاده از شیلنگ آب و صابون می‌تواند به سرعت این کار از بین ببرد.

از بین بردن لکه های سوختگی
از بین بردن لکه های سوختگی

از بین بردن لکه های سوختگی

برای از بین بردن لکه سوختگی از روی چوب پلاست شما به یک سنباده با دانه‌های درشت نیاز دارید شما باید سنباده را کاملاً در جهت طولی روی سطح سوخته شده بکشید و سپس با آب فراوان شستشو دهید.

لکه های برف و یخ

برای از بین بردن این نوع لکه ها از سطح محصول نباید منتظر باشید تا آنها به صورت طبیعی آب شوند در این حالت باید برف ها را به کمک نمک یا با استفاده از جارو از بین ببرید در صورتی که امکان دارد سطح محصول را نیز از یخ‌زدگی ها پاک کنید.

بازگرداندن طراوت به چوب پلاستیک
بازگرداندن طراوت به چوب پلاستیک

بازگرداندن طراوت به چوب پلاستیک

اگر چندین سال است که از محصولات چوب پلاست استفاده می‌کنید محصول شما طراوت نخستین خود را ندارد و میخواهید طراوت را مانند روز اول کنید باید در ابتدا محصول را کاملا با آب فراوان بشویید تا هیچ جسم خارجی روی آن وجود نداشته باشد سپس با استفاده از یک دستگاه ساب یا همان سنباده های بسیار درشت روی آن را یک مقدار ممتد و طولی ساب بزنید به این نکته توجه کنید که هرگز نباید دستگاه را به شکل چرخشی استفاده کنید همچنین به این نکته نیز توجه کنید که بخشی که ثابت زده اید ممکن است و بخش‌های دیگر کمی متفاوت به نظر برسد این امر نیز بسته به نوع سنباده ای است که شما استفاده می‌کنید همچنین احتمال دارد بعد از این کار و تابش نور خورشید در ابتدا سطح محصول کمرنگ شود ولی رنگ آن پس از مدتی پایدار می گردد.

نکته: چنانچه آب کفپوشهای شما به خوبی تخلیه نشده باشد تابش نور خورشید باعث به وجود آمدن بخار شده که به محصول شما آسیب می رساند همچنین گردش هوا در لابلای کفپوش ها کاملاً ضروری است چنانچه انباشت لجن یا برگ از گردش هوا آب جلوگیری نماید آب در زیر کار جمع شده و نور آفتاب موجب گرما و در نهایت تبخیر شده و باعث می‌شود که کفپوش های شما آسیب ببیند در صورت رعایت نکردن دستورالعمل‌های نصب و شرایط نگهداری باید به این نکته توجه کنید که گارانتی محصول شما از بین خواهد رفت.

تغییر رنگ چوب پلاستیک
تغییر رنگ چوب پلاستیک

تغییر رنگ چوب پلاستیک

نماهایی که در معرض نور مستقیم خورشید هستند باید ۵ سال یکبار رنگ شوند ولی پروفیل چوب پلاست با توجه به بافت خود و نحوه تولید آن یکبار خود تغییر رنگ می دهد و بعد از آن دیگر تغییر رنگ نخواهد داشت.

نکته: به این نکته توجه کنید که زیر چوب پلاست حتماً باید فضای خالی وجود داشته باشد در مرحله اول این فضای خالی برای گردش هوا استفاده می‌شود و در مرحله بعد برای خروج آب و مسیر خروج آب که یک امر ضروری است.

نکات مهم در نگهداری از چوب پلاستیک
نکات مهم در نگهداری از چوب پلاستیک

نکات مهم در نگهداری از چوب پلاستیک

همانطور که می‌دانید فعالیت‌های عادی آسیبی به محصولات وارد نمی‌کند اما فعالیت های شدید مانند اسکیت کردن روی این کفپوش ها و البته بالا و پایین پریدن و حرکات شدید می‌تواند این محصول را دچار آسیب دیدگی کند.

توصیه می‌کنیم که از پد ها زیر مبلمان و اثاثیه سنگین روی این کفپوش ها استفاده کنید و هرگز از بیل یا پارو فلزی برای تمیز کردن روی چوب استفاده نکنید.

همچنین هنگام استفاده از دستگاههای کارواش فشار قوی آب حتماً استفاده از پخش کننده آب را مد نظر قرار دهید برای رعایت فاصله ۳۰ سانتی متری در حد ۱۵۰ بار فشار برای این نوع دستگاه ها مناسب است در غیر این صورت فشار آب می‌تواند به محصول شما آسیب برساند.

همچنین برای شستشوی چوب پلاست باید از تمیز کننده های ملایم استفاده کنید استفاده از تمیز کننده هایی که پایه اسیدی و بازی قوی دارند می‌تواند به محصول شما آسیب برساند.

تمیز کردن بقایای مانند برگ های پوسیده روی پروفیل ها بین شکافهای پروفایل شما موجب ایجاد کپک و قارچ می‌شوند می تواند در بلند مدت محصول شما را ناکارآمد کند بسیار مهم است همچنین در صورتی که عملیات ساختمانی در حال انجام است برای جلوگیری از نشستن غبار گچ و سیمان روی سطح پروفیل ها باید از نایلون های ضخیم و مناسب استفاده کنید این مواد می توانند با آب مخلوط شده و بعد از خشک شدن لایه های سفید و لکه های خاکستری مات را روی محصول شما به وجود آورد.

شرایط نگهداری چوب پلاست

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.