ویژگی‌ های کفپوش چوب پلاست

ویژگی‌ های کفپوش چوب پلاست

چوب پلاست یک محصول ضد آب است و رطوبت در آن اثری ندارد تولید آن به گونه‌ای است که از آن میتوان در بیشتر مکان ها استفاده کرد همچنین این محصول ۱۰۰% ضد آب میباشد.

یکی دیگر از مهمترین ویژگی های این محصول این است که عایق اشعه های رادیو مغناطیسی همچنین سرما و گرما و عایقی در برابر رطوبت است به همین دلیل است که امروزه از این محصول بسیار استفاده می شود.

به دلیل ویژگی آنتی باکتریال آن در برابر نفوذ و جذب هرگونه باکتری و میکروب مقاوم است همچنین هرگونه اسید و چربی نمی تواند از این محصول رد شود به صورت کلی باید بگوییم که بهترین محصولی که در برابر عوامل مختلف بیرونی مقاومت خوبی نشان می دهد چوب پلاست می باشد.

این محصول در تمامی شرایط آب و هوایی قابل استفاده است و انبساط و انقباض ندارد در سخت ترین شرایط آب و هوایی آب و هوای گرم و آب و هوای سرد محصول تغییری نکرده و شکل خود را حفظ می کند.

این محصول وزن بسیار سبک ای دارد اما استقامت بالایی در آن وجود دارد و در برابر ضربه و آسیب بسیار مقاوم است.

در برابر حوادث ناگهانی مانند اتصالات برق و البته آتش سوزی و عوامل طبیعی اینچنینی این محصول می تواند خنثی کننده باشد.

***********

اگر قصد خرید یا سوالی در رابطه با چوب پلاست دارید با مشاورین چوبین پلاست با شماره های همراه: 09912076620 09120893253 در ارتباط باشید.

***********

شما می‌توانید برای تمیز کردن این محصول از انواع شوینده ها و پاک کننده های موجود در بازار استفاده کنید البته بهتر است به این نکته دقت کنید که شوینده های ملایم گزینه های بهتری برای شستشوی محصول هستند.

جانورانی مانند موریانه و مورچه نمی توانند از این محصول عبور کنند و همچنین می‌تواند به آن آسیب برساند این محصول در برابر این موجودات بسیار مقاوم است.

یکی دیگر از مزایای مهم محصولات چوب پلاستیک این است که به طور صد در صدی قابل بازیافت هستند و با محیط زیست هماهنگی خوبی دارند.

کفپوش چوب پلاست
کفپوش چوب پلاست

کفپوش چوب پلاست

اصلی ترین کاربرد پروفیل های چوب پلاست استفاده به عنوان کفپوش و فضای بیرونی است که در محوطه سازی بسیار کاربرد دارد با توجه به اینکه نسبت به شرایط محیطی این محصول دوام بسیار بالایی دارد در فضای باز و در برابر عوامل محیطی مختلف کارآیی داشته و از آن بسیار استفاده می‌شود از این محصول به عنوان کفپوش در فضاهای مختلف استفاده شده و شاید آنها را در پیاده روها، پارک ها و حتی روی پله و تراس ها دیده باشید.

دیوارپوش چوب پلاستیک
دیوارپوش چوب پلاستیک

دیوارپوش چوب پلاستیک

همانطور که از نام این عنوان مشخص است از این محصول برای دیوارها استفاده می شود با توجه به شرایط و البته ظاهری که این محصول دارد در نمای ساختمان ها از این محصول استفاده زیادی می شود پروفیلهای این محصول نظر ابعاد و اندازه رنگ و بافت و حتی روش نصب کاملا شبیه به ترموود یا چوب طبیعی هستند ولی معمولاً قیمت پایین تر و مقرون به صرفه تری دارند و همین امر سبب شده است که استقبال از این محصول بیشتر شده و به عنوان نما سازی در فضای بیرونی ساختمان و به عنوان دیوارپوش از آن استفاده شود.

سقف کاذب با چوب پلاست
سقف کاذب با چوب پلاست

سقف کاذب با چوب پلاست

یکی از جدیدترین کاربردهای این محصول استفاده در سقف میباشد پروژه های تجاری و اداری زیادی با محصولات چوب پلاست سقف کاذب خود را ایجاد می کند تنوع رنگ و ابعاد این پروفیل ها در کنار سبک بودن آنها باعث شده است که گزینه های بسیار خوبی برای سقف باشند.

مبلمان چوب پلاست
مبلمان چوب پلاست

مبلمان

یکی دیگر از کاربردهای چوب پلاست در مبلمان است مبلمان شهری و مبلمان هایی که در تراس ها و مکان های عمومی مختلف آنها را میبینیم.

رابطه چوب پلاست با محیط زیست
رابطه چوب پلاست با محیط زیست

رابطه چوب پلاست با محیط زیست

با توجه به فشارهای روزافزون محیط بر روی صنعت به منظور افزایش هرچه بیشتر بازیافت محصولات چوب پلاستیک یکی از بهترین محصولات برای محیط زیست است زیرا به صورت صد در صد قابل بازیافت هستند و البته طول عمر بسیار زیادی دارد مصرف کنندگان محصول پلاستیک به دلیل افزایش قیمت و مداوم مواد خام نیاز به کاهش وابستگی صنایع پتروشیمی دارند بعلاوه مصرف‌کنندگان چوب نیز به منظور جلوگیری از قطع بی رویه درختان و برای صرفه اقتصادی ناچار به بازیافت ضایعات چوبی هستند بنابراین تولید چوب پلاست می‌تواند این ضایعات را به حداقل برساند و البته یک محصول با کیفیت را وارد بازار کند.

چوب پلاست فاقد هر گونه ترکیب آلی فرار یا فرمالدئید است همچنین ضایعات این محصول خیلی خطرناک تلقی شده و می توان به روش های استاندارد آنها را دفع یا بازیافت کرد.

کفپوش چوب پلاست عملکرد مشابه چوب را ارائه می‌دهد که باعث می‌شود شما بتوانید آن را مانند چوب سوراخ کنید، برش دهید، چسب بزنید، با میخ یا پیچ و مهره در یک موقعیت ثابت کنید و در نهایت یک سطح صاف و ظریف با آن ایجاد کنید. ناگفته نماند که چوب پلاست نیازی به براق کننده و رنگ ندارد و از سویی دیگر دارای چسبندگی مناسبی برای نقاشی های بعدی است.

کفپوش چوب پلاست با طرح قالبی، دارای خصوصیات بدنه مقاوم تری نسبت به چوب است.

مقاومت بهتر آن نسبت به چوب، باعث می شود که نیاز به کارهایی از قبیل رنگ آمیزی و مالچ یا ایجاد لایه های مسطح نداشته باشید.
کفپوش چوب پلاست
کفپوش چوب پلاست

کفپوش چوب پلاست در انواع مختلف، ابعاد، اشکال، ضخامت و سایر الزامات از جمله تهیه انواع طرح، رنگ چوب ساخته می شود تا انتخاب های بیشتری را به طرفداران خود ارائه دهد.

علاوه بر این کفپوش چوب پلاستیک دارای خواص خوبی از قبیل مقاومت در برابر آتش، ضد آب بودن، ضد خوردگی، مقاومت در برابر رطوبت، دافع حشرات، فاقد شرایط پرورش قارچ ، مقاومت در برابر اسیدها و مواد قلیایی است که مواد سمی و آلودگی های محیط زیست را تولید نمی‌کند ، در عین حال به هزینه کمتری برای نگهداری نیاز دارد.

  1. کفپوش چوب پلاست دارای ظاهری مشابه چوب است
  2. مقاومت آن از پلاستیک بیشتر است،
  3. عمر طولانی تری دارد و در نتیجه استحکام بالاتری دارد.
  4. همچنین در کنار تمام ویژگی‌های خوب کفپوش چوب پلاست می توان به وزن کم آن نیز اشاره کرد.
  5. در مقابل حرارت مقاوم است، سطح صافی دارد، عاری از فرمالدهید و سایر مواد مضر است. 
  6. کفپوش چوب پلاست نوع جدیدی از مواد کامپوزیت محافظت شده و مناسب محیط زیست است که در چند سال اخیر جایگزین چوب شده است.
  7. می‌توان از آن در طراحی باغ، تزئین دیوارهای داخلی و خارجی ساختمان، طراحی استخر و حوضچه های مصنوعی استفاده کرد.
امکانات کفپوش چوب پلاست
امکانات کفپوش چوب پلاست

امکانات کفپوش چوب پلاست

  1. با توجه به ظاهری که این محصول دارد، به سختی می توان گفت که این یک چوب واقعی نیست. بنابراین به لحاظ ظاهری تفاوت چندانی با چوب ندارد.
  2. در ضخامت های مختلف از قبیل 2.5 سانتیمتر ساخته می شود و معمولاً لایه های پایینی آن را ضخیم تر می سازند که باعث می شود جایگزین بسیاری از کفپوش های وینیل شود.
  3. دارای پوششی بسیار سخت و بادوام است.
  4. برای سطوح گرم و مرطوب فوق العاده مناسب است.
  5. ساده و سریع نصب می‌شود و اکثر آنها نیازی به هیچ زیرپوش، چسب، میخ یا پیچ اضافه ندارد.
  6. در برابر آب و لکه بسیار مقاوم است و تمیز کردن آن بسیار آسان است.
  7. جذب سر و صدا و عایق بودن آن.
  8. آخرین چیزی که ممکن است از یک کفپوش انتظار داشته باشید، این است که هنگام راه رفتن سر و صدایی تولید نکند. کفپوش چوب پلاست عایق صدا است و صداها را به خود جذب می‌کند. به این ترتیب این کفپوش می‌تواند در اتاق طبقه بالا نصب شود و هرگز برای کسانی که در طبقه پایین مستقر هستند، مزاحم ایجاد نخواهد کرد.
نوآوری اطراف استخر
نوآوری اطراف استخر

نوآوری اطراف استخر

ویژگی‌های کفپوش چوب پلاست به همین جا ختم نمیشود اطراف استخر این محصول به کفپوش هایی گفته می شود که در برابر آب دوام خوبی دارند، پس از مدتی پوسیده نمی‌شوند، خرده نمی‌شوند و دارای شیارهای مخصوصی هستند که سبب می‌شود تردد افراد آسانتر شود.

چوب پلاست اطراف استخر از بهترین محصولات موجود در بازار محسوب می‌شود. در کنار استخرها می‌بایست از دیواره یا کفپوشی استفاده شود که شرایط روبرویی با محیط را داشته باشد. به طور کلی سطح آب در این زمینه مهم است. این محصول یکی از جنس های مناسب در این زمینه است. و در طرح و رنگ های متنوعی عرضه می‌شود.  مشخص است که این محصول در بازار در تعرفه های خاصی ارزیابی شود و هر یک بر اساس کیفیت آن ارزیابی می‌شود.

مشخصات چوب پلاست اطراف استخر

در تولید این محصول از چوب طبیعی و پلاستیک استفاده می شود. در صورتی که مقدار چوب به کار رفته در این محصول استاندارد باشد می توان آن را مشابه با چوب در نظر گرفت. از سوی دیگر کامپوزیت ها در رنگ ها و طرح های مختلفی تولید می شود. از مزایای مهمی که در خصوص چوب پلاست دیده می‌شود دوام و مقاومت بالای آن است که در تماس مستقیم با آب صورت می‌گیرد. انواع چوب طبیعی وقتی با آب در تماس باشد به مرور زمان دچار ترک می شود و شکاف های زیادی را در بر میگیرد این در حالیست که این محصول در برابر آب استخر به ندرت دچار شکاف و ترک می‌شود و افرادی که قرار است در اطراف استخر با پای برهنه قدم بزنند نیز مشکلی نخواهند داشت.

میزان دوام و مقاومت این محصول در برابر رطوبت و آب بالا است. مشخص است که مقدار زیادی از رزین های پلیمری نیز وجود دارد که در مدل های PP و PE است و در ساخت کفپوش هایی که از جنس چوب پلاستیک هستند با مقاومت بالایی استفاده می‌شود این موضوع سبب می شود که آب به طور دقیق جذب نشود. دقت شود که این محصول نیاز به نگهداری و ترمیم سالانه ندارد و از نظر هزینه نیز در شرایط خوبی قرار دارد.

خاصیت ضد سٌر بودن
خاصیت ضد سٌر بودن

خاصیت ضد سٌر بودن این محصول اطراف استخر

یکی از ویژگی‌های کفپوش چوب پلاست که بسیار کاربردی در کنار استخر است استفاده از چوب و پلاستیک در کنار هم و طبق فرآیندی که در نظر گرفته می شود سبب می شود که تردد در کنار استخر به صورت دقیق صورت بگیرد و سطح سر به حداقل برسد به طوری که برای افراد مشکلی ایجاد نشود. مشخص است که این محصولات به واسطه موقعیتی که دارند طراحی و اجرا میشوند برخی از مدل های آن کمی لیز هستند و شاید از نظر استفاده از پلاستیک بیشتر از چوب بوده و کسانی که قصد خرید این سبک را دارند باید به این موضوع رضایت داده باشند. فناوری به کار رفته در جدیدترین مدل های اطراف استخر به صورتی است که سبب می‌شود موقعیت اطراف استخر مشخص شود و برای بخش های پر تردد از بهترین جنس استفاده شود.

در بهترین شرایط کسانی که قصد دارند در اطراف استخر قدم بزنند باید بتوانند از کفش های مخصوص نیز استفاده کنند.

طراحی جدید استخرها به صورتی است که باید فضای اطراف مناسب با کف استخر فراهم شود و این موضوع سبب شده است تا نوآوری های به کار رفته در طراحی و تولید چوب پلاست اطراف استخر به طور دقیق فراهم شود.

مشخص است که مدرن سازی این بخش از استخر ها می‌تواند یک رویکرد پیشرفته و قابل قبول باشد. و سیاست های دقیقی را در نظر بگیرد.

کفپوش اطراف استخر باید به صورتی باشد که از کثیف شدن استخر در معرض باد و گرد و غبار جلوگیری نماید. می بایست اتلاف انرژی حرارتی آب استخر تا میزان 85 درصد کاهش داشته باشد. همینطور می بایست ایمنی لازم در خصوص تردد کودکان را فراهم سازد به طوری که به داخل استخر پرتاب نشوند. از سوی دیگر موقعیت این این کفپوش ها به صورتی است که می‌تواند دوام زیادی داشته باشد. راه اندازی آن نیز نیاز به تخصص ویژه ای نخواهد داشت. خوشبختانه هزینه های اضافی نیز در این زمینه به میزان محدودی دیده می‌شود.

ساخنار ذاتی چوب پلاست به گونه ایست که آن را از چوب و پلاستیک تولید می کنند ، آب را بسیار کم جذب می کند و وجود این موضوع باعث شده است تا از تورم و باد کردن متریال جلوگیری کند. این محصول دارای انعطاف خوبیست و به همین منظور در محیط های مرطوب مانند سرویس بهداشتی ، حمام ، فضای محوطه ، و روف گاردن از این متریال استفاده میکنند. می توان گفت در حوزه های مختلف دارای مقاومت خوبی است.

جذب آب در محوطه سازی
جذب آب در محوطه سازی
از آنجایی که این محصول در جذب آب در محوطه سازی کمترین میزان جذب را دارد احتمال ترک خوردگی آن بسیار پایین و نزدیک به صفر خواهد بود و به همین منظور از این متریال در فضای باز و کناره استخر ها بسیار زیاد استفاده میشود.

از دیگر خواص چوب پلاستیک میتوان به مدول الاستیسیته پایین اشاره کرد و این عدد تقریبا یک دهم چوب است به همین منظور محصولاتی که با چوب پلاستیک ساخته شده اند می توانند به اشکال  و فرم های مختلفی درآیند که این موضوع انعطاف بالایی به هنگام طراحی محصولات با چوب پلاستیک به دست می‌دهد. این موضوع به خاطر وجود میزان زیادی پلاستیک در تولید این محصول می‌باشد.

البته مقاومت چوب پلاستیک به زیر سازی درست و اصولی آن نیز ربط دارد و حتماً زیرسازی باید طبق استاندارد خاصی انجام شود تا مقاومت این محصول در مقابل آسیب هایی نظیر ترک خوردگی ، شکسته شدن، تغیر حالت و غیره بالا میبرد. رنگ استفاده شده در تولید این محصول در روف گاردن نیز بسیار مهم است و باید از رنگ با کیفیت بالا استفاده شود گرچه میزان اختلاط مواد نیز در یک پرده تیره یا روشن شدن متریال نیز تاثیر گذار خواهد بود.

طراحی و اجرای نما و تابلوی چوب پلاست
طراحی و اجرای نما و تابلوی چوب پلاست

طراحی و اجرای نما و تابلو

نما

اجرای نمای چوب پلاست به روش های متاوتی انجام می گیرد و بستگی به شرایط پروژه دارد اما در اکثر موارد برای اجرای نمای این محصول نیازمند شاسی کشی با مقاومت بالا می باشد.

نماسازی

شاسی کشی در نمای ساختمان به وسیله پروفیل های فلزی انجام میگیرد و این پروفیل کشی معمولا توسط پروفیلهایی با سطح مقطع 6×6-4×4-3×3 انجام میشود که دریک جهت بافاصله 100 سانتیمتری و درجهت عمود برآن به فاصله 35 سانتیمتری انجام میشود. این شبکه ای که ساخته شده است حالا توانایی پذیرش پروفیل ها و وزن آنها را دارد.

پروفیل های چوب پلاست نیاز دارند برای جلوگیری از پیچیدگی در طول هر 35 سانتیمتر به 35 سانتیمتر پیچ شوند و به همین منظور پایین ترین پروفیل به قوطی ها پیچ می شود و سپس یک کلیپس که از جنس پلاستیک فشرده می باشد و مقاومت بالایی دارد در شیار پروفیل قرار می گیرد و از این به بعد کلیپس ها به قوطی پیچ می شوند و خود پروفیل پیچ نمی شود.

در انتهای کار پروفیل پایانی نیز پیچ می شود. تا سر و ته کار به خوبی بسته شود و کار به درستی به اتمام برسد. اگر در نما از پروفیل 15 سانتی متری چوب پلاست استفاده شود.  شیار و درز بین پروفیل ها دیده می شود.

اما اگر از پروفیل های 10 سانتی متری استفاده شود. دیگر فاصله بین پروفیل ها دیده نمی شود. چون این پروفیل های 10 سانتی دارای همپوشانی می باشند.

تابلوی چوب پلاست
تابلوی چوب پلاست

تابلوی چوب پلاست

شیوه اچرای تابلوی چوب پلاست نیز همانند نمای این محصول می باشد و بازهم نیازبه شاسی کشی میباشد و پروفیلها بایددر فواصل مشخص شده از طریق کلیپس پیج شوند. با این متریال می توان به راحتی نما های زیبایی را طراحی و اجرا کرد.

مزایای نما:

  • سرعت اجرای بالا
  • مقاومت در برابر شرایط جوی
  • مقاومت در برابر تابش شدید افتاب
  • تنوع در سایز و ابعاد
  • قیمت مناسب
  • تنوع رنگی نسبت به چوب

ویژگی‌های کفپوش چوب پلاست

 
 

 

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.