ویژگی های چوب پلاستیک + چگونگی ساخت چوب پلاست

ویژگی های چوب پلاستیک + چگونگی ساخت چوب پلاست

ویژگی های چوب پلاستیک

چوب پلاستیک ویژگی های بسیار زیادی دارد که شامل ثبات بالا سختی بالا مقاومت در برابر دما مقاومت در برابر فساد و جذب رطوبت پایین می‌شود.

***********

اگر قصد خرید یا سوالی در رابطه با چوب پلاست دارید با مشاورین چوبین پلاست با شماره های همراه: 09912076620 09120893253 در ارتباط باشید.

***********

تجربه ثابت کرده است که پروفیل چوب پلاست در مقایسه با محصولات دیگر چوبی مقاومت بسیار بالایی دارد. این محصول در تست‌های آتش معمولاً شامل دو بخش اشتعال پذیری و حریق پذیری به آسانی از بین نمی رود و بسیار پایدار است همچنین این محصول در برابر آتش و شعله های آن بسیار مقاوم بوده و میتواند گزینه بسیار خوبی از این جهت باشد.

باید بگویم که آزمایشات این حوزه در آمریکا و طبق استاندارد astm انجام می‌شود که خلاصه آن در بخش زیر آورده شده است.

وجود پلاستیک در محصولات چوب پلاست
وجود پلاستیک در محصولات چوب پلاست

وجود پلاستیک در محصولات چوب پلاست

وجود پلاستیک در محصولات باعث بهبود کارایی آن می‌شود از همین جهت می‌تواند در برابر آتش نیز مقاوم تر باشد به طور مثال استفاده از مواد pvc-u که کارایی خوبی در برابر حریق دارد در بخش شعله‌های آتش باعث بهبود عملکرد این پروژه شده و در مقایسه با چوب خالص بسیار بهتر عمل میکند.

پیشنهاد میکنیم از مقاله نکاتی مهم در رابطه با روف گاردن نیز دیدن کنید.

باید بگویم نتیجه آزمایشات تحریک پذیری روی چوب پلاستیک حاکی از رفتار مناسب آن در برابر آتش باشد همچنین در حوزه پخش شعله‌های آتش نیز نتایج بهتری در مقایسه با سایر محصولات چوبی هم چگال به دست آمده است به علاوه با افزودن بازدارنده های آتش و دود به مواد خام این محصول می‌توان کارایی نهایی آن را در این زمینه افزایش داد تا در نهایت محصولی بسیار کارآمد در برابر آتش داشته باشیم.

رابطه چوب پلاستیک با محیط زیست
رابطه چوب پلاستیک با محیط زیست

رابطه چوب پلاستیک با محیط زیست

همانطور که می‌دانید در مقالات قبلی نیز به آن اشاره کردیم چوب پلاستیک رابطه بسیار خوبی با محیط زیست دارد با توجه به فشارهای روزافزون محیط بر روی صنعت به منظور افزایش هرچه بیشتر بازیافت می توانیم بگوییم پروفیلهای چوب پلاستیک یا wpc با استقبال بسیار گسترده‌ای روبرو شده است زیرا هدف این محصولات بازیافت است و می توان آنها را به روشهای مختلفی بازیافت کرد.

افزایش طول عمر این محصول با توجه به مواد خام به کار رفته در آن می تواند یک مزیت بسیار خوب برای آن باشد مصرف کنندگانی که از این محصولات به دلیل افزایش قیمت مداوم مواد خام و نیاز به کاهش وابستگی به صنایع پتروشیمی استفاده می کنند بسیار راضی هستند به علاوه مصرف کنندگان چوب نیز به منظور جلوگیری از قطع بی رویه درختان و با توجه به صرفه اقتصادی از این محصول استقبال خوبی دارند بنابراین تولید چوب پلاست می تواند با استفاده از ضایعات چوبی چندین درصد بازه استفاده از چوب را بهبود ببخشد.

چوب پلاستیک و مواردی که شامل می شود

  • این محصول فاقد هر گونه ترکیب آلی فرار یا فرمالدئید می باشد.
  • این محصولات با محیط زیست رابطه خوبی دارند و دوستدار محیط زیست هستند.
  • ضایعات آن بسیار اندک است و هرچه تولید می شود دوباره قابل استفاده می باشد.
  • این محصول قابل بازیافت است و بعد از تمام شدن طول عمر آن می توان دوباره آن را بازیافت کرد.
  • ضایعات غیر خطرناک دارد و می‌تواند با روشهای استاندارد دفع شود.
چوب پلاست چگونه پردازش می شود
چوب پلاست چگونه پردازش می شود

چگونگی ساخت چوب پلاست

طیف گسترده‌ای از مواد خام در تولیدمحصول چوب پلاست نقش دارد همچنین نام محصول به منظور تسهیل فرآیند پردازش و بهبود کارایی نهایی محصول ترکیبات پلاستیک و چوب با مواد افزودنی برای بهبود بخشیدن به آن استفاده می‌شود.

در گذشته یکی از دغدغه های تولید این محصول ترکیب پلاستیک با آرد چوب بود که امروزه عموماً با استفاده از سازگار کننده و عوامل جفت کننده به خوبی می‌توان آن را با هم ترکیب کرد یکی از رایج ترین سازگار کننده ها maap نام دارد که در افزایش قدرت نهایی این محصول نیز تأثیرگذار است.

ماده اولیه تولید این محصول مخلوط خشک ذرات خاک اره و انواع پلاستیک می باشد که به همراه بهبود دهنده ها با هم ترکیب می‌شود این مخروط با اکسترود شدن در قالب و اکسیژن بدون هرگونه مشکل واسنجی به یک سازگاری خمیری مانند می‌رسد با توجه به ویژگی های حرارتی و روان بودن این مخلوط حتی در تولید شکل های پیچیده نیز می توان از آن استفاده کرد و در قاب های مخصوص مختلفی آن را شکل داد.

با توجه به سادگی طراحی قاب ها بدون نیاز به ابزار واسنجی قاب ها را می توان در مدت کوتاه ۶ الی ۷ هفته طراحی و تولید کرد همچنین استفاده از روش های استاندارد در خنک سازی و حمل و نقل محصول مانند حمام آب سرد برای خنک کردن فرآیند تولید و تسریع در تولید این محصول بسیار کاربردی است قابلیت پردازش در دمای پایین یعنی زیر ۱۵۰ درجه سانتیگراد مصرف انرژی کم و امنیت اطراف اکسترودرها باعث افزایش راندمان و فرایند تولید این محصول می شود.

تکمیل تولید این نوع پروفیل
تکمیل تولید این نوع پروفیل

تکمیل تولید این نوع پروفیل

ابزارهای کار بر روی چوب قابل استفاده برای چوب پلاست نیز از هستند به دلیل تراکم یکپارچه پرداخت این محصول آسان تر است کار بر روی محصولات تمام چوب است به علاوه به دلیل اکستروژن شبکه مانند نیاز به استفاده بسیاری از فرآیندهای معمولی نیز ندارد.

چگونگی ساخت چوب پلاست – ویژگی های چوب پلاستیک

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.