چگونه روف گاردن زیبایی داشته باشیم

چگونه روف گاردن زیبایی داشته باشیم

شما باید هدف تان را از طراحی و ساخت روف گاردن مشخص کنید برای اینکه به سوال چگونه روف‌گاردن زیبایی داشته باشیم پاسخ دهید حتماً باید چندین اصل را رعایت کنید که در این مقاله آنها را بررسی می کنیم.

هدف شما از طراحی و ساخت روف گاردن چیست؟

داشتن هدف یکی از بزرگ‌ترین بخش ها در اجرای یک بام سبز زیباست شما باید به اهداف و عواملی که انگیزه ایجاد پروژه هستند توجه ویژه‌ای کنید به طور مثال ممکن است برای اهداف زیر به فکر ایجاد بام سبز باشید.

اهداف اجتماعی: ایجاد بام سبز کیفیت زندگی را بالا میبرد برای افرادی که به باغبانی علاقه دارند یک ایده بسیار عالی است و به منزله برخوردهای اجتماعی و فعالیت بدنی قابل توصیف است، این کار می‌تواند به معنای نزدیک‌تر شدن به زمین و مشارکت در پروژه های نشاط بخش و حاوی فواید درمانی باشد به علاوه افرادی که در باغ بام فعالیت می‌کنند به احساس خوب کمک به دیگران و ارتباط به همنوع دست می یابند.

اهداف آموزشی: همچنین ایجاد محیطی برای فعالیت‌های آموزشی و تفریحی می‌تواند یکی از دلایلی باشد که شما باغ بام را ایجاد می کنید شما می توانید از این باغ‌بام به عنوان کمپ استفاده کنید و برای آموزش هایی مانند اکولوژی، گیاه شناسی، بهداشت، تغذیه، آشپزی، باغبانی و زیست شناسی از آن استفاده کنید.

 

پیشنهاد میکنیم مقاله سوالات متداول مربوط به روف گاردن را نیز مطالعه کنید.

 

هدف تامین مواد غذایی: ایجاد باغ بام به این منظور می تواند یکی از تفکرات شما باشد بیشتر باغ بام هایی که به این منظور ایجاد می‌شوند برای استفاده شخصی هستند. تامین مواد غذایی می‌تواند ارتباط مستقیمی با پوشش گیاهی که برای روف گاردن خود استفاده می‌کنید داشته باشد.

اهداف محیط زیستی: اگر دغدغه شما کاهش کربن دی اکسید و تولید اکسیژن باشد حتماً باغ بام یکی از انتخاب های اصلی شماست هدف ما از ساخت روف گاردن میتواند همین دغدغه های زیست محیطی باشد که از مهمترین نتایج آن می‌توان به افزایش رطوبت، کاهش دما، جذب پرندگان و حشرات و در نتیجه گسترش تنوع زیستی و کاهش کربن دی اکسید و تولید اکسیژن اشاره کرد به علاوه گیاهان باعث جذب صدای محیط نیز می‌شوند.

roof garden
roof garden

آیا روف‌گاردن صرفه اقتصادی دارد؟

باید بگویم بله باغ بام می تواند مصرف انرژی ساختمان را تا حد قابل توجهی بهبود بدهد همچنین با صرف هزینه اندک و ایجاد دسترسی مناسب به آن می‌توان بر ارزش نهایی ملک نیز اضافه کرد، به علاوه کاشت مواد غذایی بر روی آن می تواند هزینه خوراک را نیز کاهش دهد، استفاده از متریال های به روز و مرغوب مانند چوب پلاست در طراحی و اجرای روف گاردن بسیار تاثیرگذار هستند ضمن اینکه ظاهری بسیار جذاب و متفاوت ایجاد می کنند.

مقیاس پروژه شما چقدر است؟

مشخص کردن مقیاس پروژه برای ساخت روف گاردن بسیار مهم است به طوری که در مرحله اول شما باید مشخص کنید که پروژه شما یک برنامه موقت است یا قرار است طی چند سال کامل شود یا قرار است یک پروژه دائمی باشد. منابعی که در دسترس دارید می‌تواند در نتیجه تصمیم شما دخیل باشد بعلاوه مکان پروژه نیز بسیار مهم است و می‌تواند در تصمیم شما تاثیر گذار باشد.

نوع بام سبز شما چیست؟

ساخت روف گاردن در طراح متنوعی قابل اجراست استفاده از انواع مختلف فلاور باکس ها در بام‌سبز نیز بسیار پر کاربرد است بام سبز در نوع متمرکز و یا گسترده می‌تواند باشد، که در آن گیاهان مختلفی قابل رشد کردن است، با توجه به این توضیحات حال شما می توانید تصمیمی جامعی در رابطه با اینکه چه نوع روف‌گاردنی داشته باشید و برای چه هدفی آن را ایجاد کنید بگیرید، اگر همچنان سوالی ذهن شما را مشغول کرده است می توانید با مشاوران چوبین پلاست در ارتباط باشید.

 
 

 

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.