روف گاردن

 

روف گـاردن چوب پلاست

امروزه با گسترش زندگی شهری و افزایش آلودگی هوا در کلان شهرها استفاده از پشت بام به عنوان فضایی سبز و مناسب برای رفع خستگی، تحت عنوان روف گاردن بسیار افزایش یافته است.

از کاریردهای چوب پلاست در روف گاردن می توان به کفپوش ، فلاورباکس، آلاچیق، میز و نیمکت، پرگولا و حتی گرین وال اشاره کرد. مهم ترین ویژگی چوب پلاست آن را تبدیل به انتخاب اول برای روف گـاردن کرده است کند سوز بودن این محصول است.

اگر قصد دارید در بام سبز خود از باربیکیو استفاده کنید. و یا حتی قصد کشیدن قلیان در آنجا را دارید. می توانید از کفپوش چوب پلاست استفاده کنید. زیرا این محصول مانند چوب طبیعی نیست که اگر ذغال روی آن بیفتد شعله ور شود. اگر این اتفاق خدایی نکرده رخ دهد ذغال آنقدر روی چوب پلاست باقی می ماند تا خاموش شود. و در نهایت یک لکه سیاهی به جا میماند که به سادگی با یک فرچه سیمی از بین میرود.

باغ بام در تعریف عامیانه

باغ بام در تعریف عامیانه به فضای‌سبز گفته می‌شود که روی پشت بام ایجاد میشود در این باغ بام ها بستر کشت گیاه نیز فراهم است روف گاردن برای شما این فرصت را فراهم می کند که پشت بام شما مشرف به شهر باشد و شما بتوانید در مناظر لذت کافی را ببرید.

در ساختن روف گاردن و طراحی آن المان های مختلفی مانند آبنما، آلاچیق و پرگولا نقش دارد، فلاورباکس ها بخش جدانشدنی از روف گاردن اند و همچنین برای فضای سبز می توان از چمن های طبیعی و مصنوعی نیز استفاده کرد، نیمکت، باربیکیو و جکوزی از مواردی هستند که می‌توانند در روف گاردن ها ایجاد شوند.

ساختن روف گاردن شامل دو مرحله می‌شود دو مرحله عمرانی که اجرای ایزولاسیون و زهکشی و لنداسکیپ اجرای فضای سبز و تجهیزاتی مانند آلاچیق باربیکیو ها و غیره می‌شود.

روف گاردن را می توان با گذاشتن چند گلدان در پشت بام شروع کرد و در آخر به اجرای یک فضای سبز بسیار حرفه ای ختم کرد شما می توانید از این باغ بام ها برای ایجاد باغچه های پر از گل و بوته های میوه نیز استفاده کنید که همه این موارد بسته به سلیقه های افراد مختلف متفاوت است.

نکات مهم در ساخت باغ بام

محل اجرای روف گاردن لزوماً بام ساختمان نیست روف گاردن میتواند در لابی ساختمان ها نیز اجرا شود پاسیو ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند و مکان مناسبی برای اجرای بام سبز اند، تراس ها نیز به علت خصوصی بودن یکی از اولین هدف های اجرای این سیستم هستند پوشیده بودن سقف تراس ها باعث می‌شود محیطی متفاوت تر از بام داشته باشید.

شما باید برای بام سبز ویژگی هایی مانند میزان تحمل گرما و نور مستقیم خورشید و رشد ریشه گیاه را در نظر بگیرید و همچنین برای فضای سبز می توانید از ترکیب گیاهان و گلدان و بوته های میوه استفاده کنید، برای آبیاری نیز بهتر است آبیاری اتوماتیک و قطره ای استفاده شود، نور پردازی یکی از مواردی است که می‌تواند در روف گاردن شما معجزه کند اما از موارد طراحی لاکچری و زیبایی به شمار می رود و هزینه‌های بالایی دارد، زیرسازی پشت بام نیز از موارد مهم و نکات کلیدی در اجرای باغ بام است، همچنین کف سازی نیز از مواردی است که حتماً باید در اجرای بام سبز به آن توجه بسیار شود.

ویژگی های ساخت و احداث

بام سبز در هر بامی و اغلب قریب به اتفاق در هر زیست بومی قابل اجراست باغ های سبز یا همان روف گاردن ها محیط های زیبا و با طراوت ای هستند که با توجه به علایق افراد ایجاد می شود مکانی که می توان از آن به عنوان یک عایق برای ساختمان در فصل تابستان استفاده کنید همچنین بام سبز با ایجاد محیطی مفرح و زیبا در ارتفاع با منظره متفاوت می تواند گزینه ای بسیار مناسب برای رفع خستگی باشد.

تصورهای غلط در رابطه با باغ بام

باغ بام ها مستعد نشت هستند: شواهد کمی وجود دارد که نشان دهد بام سبز ها به نشتی پیوند خوردند واقعیت این است که باغ بام ها از غشای ضدآب سقف یک ساختمان محافظت می کند و آن را از تابش نور خورشید در امان نگه می دارند به همین منظور می‌توان گفت نشتی برای شما ایجاد نخواهند کرد.

باغ بام ها می توانند مشکلات ساختاری ایجاد کنند: در ساختمانهای جدید معماران و مهندسان سازه در حال حاضر حتی در زمان طراحی ویلا یا ساختمان ها میزان باری که در اثر محوطه سازی که شامل باغ بام می شود را اندازه گیری می کنند با این وجود در پشت بام های سبز برای تقویت بار اضافی بر اثر توسعه یک باغ بام از آرماتورها استفاده می شود که می تواند محیط را آماده اجرای بام سبز کند.

باغ بام های روی پشت بام گرانقیمت هستند: اگر کسی نمیداند از کجا شروع کند و قصد دارد از هزینه‌های اضافی دور بماند می‌تواند شروع استفاده از چند گلدان و فلاور باکس ساده کند و کم کم با توجه به سلیقه خود و البته مشاوره از مشاورین چوبین پلاست محیط خود را به یک باغ بام بسیار زیبا و باکیفیت تبدیل کند.

قیمت روف گاردن چقدر است؟

هزینه اجرای روف گاردن بسته به نوع پروژه، طبقه پروژه و همچنین نوع گیاهان مورد استفاده و المان هایی که در پروژه استفاده می‌شوند و طراحی پروژه متفاوت است برای این که بتوانید قیمتی مناسب برای اجرای بام سبز به دست بیاورید پیشنهاد می کنیم با مشاورین و متخصصین چوبین پلاست در تماس باشید.