نصب چوب پلاستیک

نصب چوب پلاستیک

نصب کف پوش چوب پلاست

نصب چوب پلاستیک دو مرحله دارد که شامل نکات قبل از نصب و فرآیند نصب چوب پلاست می‌باشد .
قبل از شروع به نصب چوب پلاست موارد ذیل را مد نظر داشته باشید: با توجه به ساختار این محصول به طور تقریبی در هر متر مربع قادر به تحمل وزنی برابر با 450 کیلوگرم می‌باشد.

***********

اگر قصد خرید یا سوالی در رابطه با چوب پلاست دارید با مشاورین چوبین پلاست با شماره های همراه: 09912076620 09120893253 در ارتباط باشید.

***********

مصرف متریال چوب پلاست جهت پوشش سطوح و امور تزیینی ،الزاماً نیاز به زیرسازی فلزی می‌باشد. شروع عملیات نصب به گونه ای تنظیم گردد که سایر امور ساختمانی به اتمام رسیده باشد.

پروفیل های چوب 48 ساعت قبل از  نصب در مکانی خشک و به دور از آفتاب  و سرپوشیده در محل پروژه ( به علت هم دمایی ) نگهداری شوند.

بستر کار کاملاً تمیز و کلیه ابزارهای مورد نیاز در دسترس باشد.

هرگز امکان پیچ کردن چوب پلاست از رو وجود ندارد. به جز مواردی خواص. ( این محصول به دلیل انقباض و انبساط موجود این توان را دارد تا به مرور زمان پیچ ها را از جای دربیاورد و یا گل پیچ را ببرد و تنها نصاب های چوب پلاستیک ماهر هستند که میتوانند با رعایت استاندارد های لازم مانع از این اتفاق شوند ) .

نحوه نصب چوب پلاست چگونه است؟

هنگام شروع عملیات زیرسازی می بایست نسبت به تراز نمودن سطح زیرین کار در هر دو جهت عمودی و افقی اقدام نمود.
نحوه ساخت چوب پلاست
نحوه ساخت چوب پلاست

برای نصب چوب پلاستیک قطعاً نیازمند زیر سازی خواهید بود. زیرسازی یا شاسی کشی با استفاده از پروفیل های فلزی‌( قوطی آهن 40×40 ) و یا پروفیل های مخصوص از جنس چوب پلاست انجام می‌شود. این نکته را به خاطر داشته باشید اگر از پروفیل آهنی برای شاسی کشی استفاده می‌کنید حتماً آنها را توسط رنگ ( ضد زنگ ) پوشش دهید تا نسبت به زنگ زدگی و خوردگی مقاوم شوند.

با توجه به اهمیت زیرسازی در زیباسازی و استحکام کفپوش چوب پلاست لازم است هم جهت با نصب طولی پروفیل ها در محل طلاقی 2 پروفیل به صورت طولی ، قوطی های زیرسازی دوبل گردد که به صورت معمول برای هر 150 سانتی متر این عمل انجام می گیرد .

هنگام شاسی کشی باید به فاصله میان پروفیل ها دقت بسیاری کرد و این فاصله باید برای کفپوش آکس به آکس حداکثر 25 سانتیمتر و نما حداکثر 35 سانتیمتر باشد.

جهت نصب چوب پلاست برروی شبکه فلزی ، از بست های مخصوص (کلیپس یا بستT  ) استفاده می‌گردد که بوسیله پیچ به سطح زیرسازی جهت مهار متریال استفاده می‌شود.                       

برای هرگونه نصب پیچ ، حتماً محل مورد نظر با دریل سوراخ گردد و از ایجاد سوراخ بوسیله پیچ برروی سطح کار اجتناب گردد.

فاصله طولی بین پروفیل در هنگام نصب باید 3 میلیمتر باشد. پیچ های مورد استفاده می‌بایست از جنس گالوانیزه یا استیل با طول مناسب باشد.      

بعد از اتمام مراحل زیرسازی، پروفیل های هر منطقه برش داده شده و در جای خود قرار می‌گیرند.این پروفیل ها توسط بست هایی به نام کلیپس بر روی زیرسازی محکم می‌شوند. این کلیپس ها باعث می‌شوند که هر پروفیلی را در آینده براحتی از محل خود بتوان جا به جا کرد. کلیپس ها به دو شکل پلیمری و فلزی موجود هستند که باعث فیکس شدن پروفیل و تنظیم فاصله بین پروفیل ها می‌شوند.

در هنگام نصب پروفیل ها رعایت فاصله عرضی و طولی بین هر پروفیل مهم است. حداکثر فاصله عرضی بین هر پروفیل چوب پلاستیک که کنار هم قرار میگیرد، 6 میل است. حداکثر فاصله طولی از راس بین هر پروفیل نیز 3 تا 6 میل است. این فواصل برای کنترل انبساط طولی و عرضی پروفیل ها در آب و هوای مختلف است.

شیب کف زیرسازی باید حدوداً یک درصد باشد (جهت هدایت آب جاری)

قوطی های فلزی باید در جهت شیب بستر نصب شوند تا آب جاری خارج شود.

کامپوزیت چوب پلاستیک
کامپوزیت چوب پلاستیک
درصورتیکه امکان تخلیه آب در بین قوطی ها وجود ندارد، بهتر است در زیر قوطی ها پایه استفاده شود.

در ابتدا و انتهای کار کلیپس جهت تنظیم فاصله و فیکس کردن استفاده می‌شود.

پروفیل های چوب پلاست نباید ابتدا و انتهای آزاد داشته باشند به این معنی که ابتدا و انتهای تمام پروفیل ها حتماً باید بر روی زیر سازی قرار گیرد

از اشتباهات زیر در هنگام نصب چوب پلاست خودداری فرمایید

  1. کارگذاشتن قید ها داخل سیمان
  2. قراردادن قید ها بدون رعایت فاصله های توصیه شده
  3. قراردادن قید ها بدون رعایت درزهای انبساطی
  4. قراردادن قید ها بدون رعایت فاصله درکنار دیوار
  5. سفت کردن بیش از حد پیچ ها
  6. همیشه باید از تخلیه آسان آب و گردش هوا اطمینان حاصل نمود.
نصب کف پوش چوب پلاست
نصب کف پوش چوب پلاست

نصب نما پوش چوب پلاست

قبل از نصب نما می‌بایست از ترازبودن سطح کار کاملاً مطمئن گردید. برای زیرسازی نما، بهتر است از قوطی فلزی 30×30 میلیمتر استفاده گردد. و برای جلوگیری از خوردگی قوطی فلزی ، استفاده از ضد زنگ الزامی می‌باشد.

در حالتی که نما تماماٌ از متریال چوب پلاست استفاده می‌گردد. زیرسازی فلزی برروی نما با تمام شرایط گفته شده انجام می‌گیرد. و متریال  با استفاده از بست برروی شبکه فلزی زیرسازی مهار می‌گردد.

در شرایطی که در نما چوب پلاست بصورت تلفیقی و ترکیبی ، با هر متریال دیگر صورت گیرد ، بهتر است در ابتدا آن متریال اجرا گردد و بعد از آن پروفیل های چوب پلاست برروی نما اجرا شود تا آسیبی به آنها در هنگام اجرا وارد نگردد. دراین موقع با توجه به حساسیت و سختی استفاده از دو متریال متفاوت ، هماهنگی لازم کارفرما و یا نماینده او با گروه نصب چوب پلاست الزامی می باشد.

در قسمت های زاویه دار نما و کنج ها برای زیبایی کار بهتر است پروفیل فارسی بر گردیده و نصب گردند. لازم است برای اجرای دقیق تر نما در قسمت های ذکر شده که نیاز به فارسی بر کردن متریال چوب پلاست دارد ، دربخش زیرسازی شبکه فلزی نهایت دقت بکارگرفته شود تادرهنگام فارسی کردن متریال کمترین ضریب خطا را داشته باشیم.

در مواقعی که امکان فارسی بر کردن به دلایل مختلف در قسمت های زاویه دار و نما و کنج ها وجود ندارد، بهتر است از نبشی مناسب برای کاور کردن آن قسمت ها استفاده گردد.

فواصل طولی ، نوع پیچ ، سوراخ کاری و سایر موارد ذکرشده در بخش کف در مورد نصب نما نیز صادق می‌باشد .

 

 تیم نصب مجرب چوب پلاست
تیم نصب مجرب چوب پلاست

نصب موزاییک تایل چوب پلاست

موزاییک تایل،  مربع 30×30 سانتیمتر می باشد که از مونتاژ سه عدد دک 5/9 سانت و یا چهار عدد دک 7 سانت ( بسته به سلیقه مشتری )  برش خورده بر روی زیره پلاستیکی ساخته می‌شود.

زیره های پلاستیکی حالت نر و مادگی دارند. و خیلی آسان و سریع در هم جفت می‌شوند. و برای نصب آن دیگر نیازی به شاسی کشی فلزی و نصاب ماهر نمی‌باشد.

نکته ای که در خصوص موزاییک تایل وجود دارد این است که چوب پلاست به دلیل اینکه ترکیبی از پودر چوب و پلیمر است میل به تابیده شدن دارد و در هنگام نصب این مشکل با شاسی کشی فلزی و ایجاد نیم سانت فاصله ( فاصله ای که بست T  ایجاد می کند) از بین می‌رود ولی در موزاییک تایل چون چوب پلاستیک فقط با پیچ به زیره پلاستیکی وصل شده است اگر در محیطی مانند دور استخر قرار بگیرد که مدام در معرض آب است ؛ آب بین شیارهای زیره پلاستیکی می‌ماند و اگر یخ بزند باعث می شود به پروفیل های چوب پلاست فشار وارد شود و اصلاحاً محصول تابیده شود.

بهترین پیشنهاد برای استفاده از موزاییک تایل غرفه های نمایشگاهی می باشد. در سریع ترین زمان ممکن و بدون هزینه این محصول نصب می‌شود. و پس از اتمام کار جمع می‌شود. و دوباره در مکان دیگری قابل استفاده می‌باشد.

همچنین در تراس های کوچکی که مسقف هستند و کف آنها در معرض مستقیم تابش آفتاب قرار ندارند برای جلوگیری از کثیف کاری ( جوشکاری، برش شاخه های چوب پلاست و پراکندگی خرده چوب در محیط و … ) می توان از موزاییک تایل به عنوان بهترین گزینه برای کفپوش استفاده کرد.

نصب چوب پلاستیک
نصب چوب پلاستیک

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.