تـراس گـاردن

تـراس گـاردن

تراس گاردن یا تراس سبز یکی از مواردی است که می‌تواند در بالکن ساختمان شما جذابیت بسیار زیبایی ایجاد کند در این مقاله قصد داریم اطلاعات کامل از تراس گاردن را در اختیار شما قرار دهیم تا بتوانید در کنار خانواده انتخابی بسیار مناسب داشته باشید.

***********

اگر قصد خرید یا سوالی در رابطه با چوب پلاست دارید با مشاورین چوبین پلاست با شماره های همراه: 09912076620 09120893253 در ارتباط باشید.

***********

در ابتدا باید به معنی واقعی تراس بپردازیم تراس که در زبان فارسی به آن بهار خواب گفته می شود از نظر معماری معنی متفاوتی دارد تراس سقف ندارد و جزء مشاعات محسوب می گردد مساحت تراس ها در محاسبه با مساحت خانه دخالتی ندارد و بیشتر برای اوقات فراغت از آن استفاده می شود همچنین به طور کلی تراس را بالکن یا ایوان نیز می دانیم که در خانه های آپارتمانی امروزه بیشتر با آن آشنا هستیم مکانی بسیار جذاب و بیرون از ساختمان که می‌تواند برای مشاهده منظره ها و البته اوقات فراغت استفاده شود.

تراس گاردن تشکیل شده از دو لغت انگلیسی می باشد که در معنای آن باغ تراس یا برگردان پارسی آن تراس سبز وجود دارد هدف ما از اجرای آن فضای سبز این است که چشم نواز باشد آرامش بخش باشد و محیط بسیار خوبی برای نشستن ایجاد کند به کارگیری گیاهانی سرسبز در تراس گاردن ها می تواند عصر یک خانواده را بسازد و همچنین در مقاله‌ای به گیاهان مناسب برای تراس گاردن پرداخته ایم که می توانید به آن نیز مراجعه کنید و اطلاعات مفیدی در رابطه با گیاهان مناسب برای بام سبز به دست بیاورید.

ویژگی های تراس گاردن در شمال کشور
ویژگی های تراس گاردن در شمال کشور
ویژگی های تراس گاردن در شمال کشور

تراس ویژگی های اصلی دارد که مخصوص کشورهای مختلف است در ایران مخصوصاً در شمال می توان با عرض نسبتاً کم و طول زیاد آنها را ایجاد کرد به صورتی که عرض اکثر آن ها معمولاً یک متر است به همین دلیل اکثر تبدیل به فضای بدون استفاده یا صرفاً برای خشک کردن لباس ها می باشد تراس در ویلاهای شمال کشور جدایی از وسیع و دل باز بودن دارای چشم اندازهای بسیار زیبای جنگلی ساحلی یا باغی است که می‌تواند جزو ویژگی‌های منحصر به فرد آن باشد.

با طراحی های خلاقانه می توان تراس های کوچک را به فضای سبزی بسیار جذاب تبدیل کرد و به عنوان محیط زیبا و سرسبز از آن استفاده کرد و برای چای و نوشیدنی به تراس سبز مراجعه کرد.

چگونه فضای سبز تراس را جذاب تر کنیم
چگونه فضای سبز تراس را جذاب تر کنیم

چگونه فضای سبز تراس را جذاب تر کنیم

برای جذاب کردن فضای تراس گاردن خود می توانید از روش های جذابی مانند دیوار سبز استفاده کنید به صورت پیش ساخته می توان این دیوارها را تهیه کرد و از آنها استفاده کرد برای روی آنها نیز انواع گیاهان رونده انواع پیچک ها وجود دارند که می‌توانند سرسبزی و باطراوت را به تراس شما هدیه بدهد در انتها نیز استفاده از یک میز صندلی مناسب می تواند کار خود را انجام داده و تراس شما را به یک مکانی فوق العاده تبدیل کند بهتر است برای خریدن میز و صندلی مکان مورد نظر خود را متر کرده و با توجه به اندازه و ابعادی که دارید میز و صندلی را بسازید تا بتوانید از محیط بیشترین استفاده را ببرید.

مراحل نصب تراس گاردن

برای اجرای تراس گاردن در مرحله اول کارشناسان به محل اعزام شده و اطلاعات را بررسی می‌کند و پس از آن طراحی تراس توسط معمار یا طراح حرفه ای انجام می شود و سپس در صورتی که طرح پذیرفته شود تیم طراحی اقدام به تغییر تراس و ایجاد فضا تراس خواهد کرد.

المان های مورد استفاده در تراس گاردن
المان های مورد استفاده در تراس گاردن

المان های مورد استفاده در تراس گاردن

مورد استفاده در تراس گاردن المان هایی مانند کفپوش های چوبی، گلدان ها، مبلمان، نرده های چوبی و دیوار سبز هستند.

کفپوش های چوبی از پرطرفدارترین نوع کفپوش ها محسوب می شوند گزینه های مناسبی برای تراس هستند و موجب تغییر ظاهر و البته زیبایی و عملکرد بالا در تراس می شود همچنین در کنار آنها از مبلمان مختلف استفاده می‌شود که فضا را زیباتر می کنند همچنین نرده های چوبی نیز از المان هایی هستند که در بالکن ها اهمیت بالایی دارند و انواع مختلفی از آنها وجود دارد دیوارهای سبز که در ابتدای این مقاله به آن اشاره کردیم نیز تاثیر به سزایی در تغییر شکل تراس و سرسبز و زنده بودن آن خواهند داشت.

عناصری که میتوان در تراس سبز اجرا کرد

کف سازی با متریال های مختلف مانند چوب، سرامیک، چمن مصنوعی و مواردی از این دست همچنین فلاورباکس یا گلدان های تراس سبز، پرگولا، آلاچیق، آبنما و باربیکیو از مواردی هستند که با توجه به متراژ کوچک یا بزرگ تراس های سبز روی آنها قابل اجرا هستند.

طراحی تراس گاردن های کوچک
طراحی تراس گاردن های کوچک

طراحی تراس گاردن های کوچک

در طراحی تراس گاردن های کوچک همواره باید از عناصری کوچک و زیبا برای سبز کردن تراس ها استفاده کنیم از این رو بهتر است حتماً قبل از اجرا طراحی توسط کارشناسان صورت گرفته باشد. گلدان های کوچک و رنگارنگ گزینه های خوبی برای زیبایی بخشیدن به تراس شما هستند و عناوینی که برای محوطه سازی نیز استفاده می شوند گزینه های خوبی برای محیط های آپارتمانی اند.

هزینه های طراحی و ایجاد تراس سبز یا تراس گاردن

با توجه به شرایط و همچنین متراژ تراس انجام این عمل به طراحی همچنین المان های بیشتر یا کمتری نیاز خواهد داشت که تاثیر عمده ای روی هزینه طراحی و اجرا دارد به همین دلیل بهتر است قبل از سفارش حتما با بخش پشتیبانی و فروش تماس گرفته و شرایط را بررسی کنید.

چوبین پلاست به شما موزاییک تایل های 30*30 سانتیمتر چوب پلاست را پیشنهاد می کند که علاوه بر زیبایی خاص و چشمگیر ، نصب سریع و ساده بدون نیاز به آهنکشی و هزینه نصب دارد. زیره های موزاییک تایل حالت نر و مادگی دارند که خیلی راحت همانند پازل در کنار هم قرار می گیرند و نصب می شوند فقط باید دقت داشت سطح زیر کار صاف و تراز باشد.

موزاییک تایل
موزاییک تایل

از آنجایی که نصب موزاییک تایل بسیار سریع و راحت انجام می شود میتوان در فصول سرد ویا حتی جابه جایی منزل آن راجمع کردو دوباره در محل جدید نصب کرد.

اگر تراس شما شکل استاندارد ندارد برای جلوگیری از اتلاف وقت و هزینه ها و جلوگیری از برش و کثیف کاری منزل ما به شما پیشنهاد می کنیم اطراف موزاییک تایل ها را با قلوه سنگ های رودخانه ای ( در سایزها و رنگ های مختلف ) و یا چمن مصنوعی پوشش دهید تا علاوه بر ایجاد زیبایی بی نظیر نواقص کار را پوشش دهید.

استفاده از موزاییک تایل های چوب پلاستیک به عنوان کفپوش برای تراس ظاهری همانند چوب طبیعی ایجاد می کند و برای به دست آوردن این زیبایی نیازی به قطع درختان و آسیب به محیط زیست نمی باشد. علاوه بر این موزاییک تایل های چوب پلاست همانند ترمووود نیازی به رنگ آمیزی سالانه ندارد که همین امر موجب صرفه جویی در هزینه های نگهداری آن می شود.

بعد از کف سازی متناسب با فضایی که در اختیار دارید می توانید از میز و نیمکت برای سرو وعده های غذایی در تراس گاردن خود استفاده کنید. البته سبک میز و صندلی انتخابی بستگی به دکوراسیون فضا و سلیقه شما می تواند از یک تخت سنتی تا یک میز و نیمکت کلاسیک متغیر باشد. حتی اگر محدودیت فضا دارید و فضای در اختیارتان این امکان را به شما نمی دهد که از میز و صندلی با هم استفاده کنید پیشنهاد ما به شما استفاده از میزهای تاشو و یا ساخت میز بر روی هندریل ها می باشد.

بعد از فراهم کردن مقدمات اولیه تراس گاردن نوبتی هم که باشد نوبت به اصلی ترین بخش ساخت تـراس گـاردن یعنی انتخاب گیاهان مناسب ، می شود.

گیاهان
گیاهان

در انتخاب گیاهان باید چند نکته را مد نظر داشته باشید. از جمله اینکه

  1. وضعیت آب و هوای منطقه شما به چه صورت است؟
  2. آیا می خواهید از گیاهان برای محصور کردن فضا استفاده کنید؟
  3. آیا گیاهان انتخابی شما نیاز به آبیاری روزانه دارند؟

با مشخص شدن پاسخ سوال های فوق شما می توانید با توجه به روحیات خود نسبت به کاشت سبزی های تازه مثل ریحان و تربچه اقدام کنید که با این کار علاوه بر ایجاد سرگرمی برای خود نیاز روزانه خانواده را از طریق سبزی های ارگانیک برطرف کنید.

نکته مهم دیگری که در انتخاب گیاهان باید در نظر داشت انتخاب خاک مناسب برای جلوگیری از وزن وارد بر تراس است. پیشنهاد ما استفاده از خاک های سبک نظیر کوکوپیت است که قادر به برطرف کردن نیازهای معدنی گیاهان می باشد.

همچنین انتخاب گیاه پتوس به دلیل روندگی که دارد و همچنین از نظر تصفیه هوا در این روزهای آلوده کلان شهر ها می تواند انتخابی ارزان و مقرون به صرفه باشد.

و در آخر با استفاده از نور پردازی حتی در حد استفاده از یک ریسه ال ای دی کم مصرف و ارزان قیمت زیبایی تـراس گـاردن خود را تکمیل کنید و هر روز صبح با گشودن پنجره به سوی باغ زیبا و کوچک خود از لحظه های زندگی در کنار عزیزانتان لذت ببرید و عصرها با نوشیدن یک فنجان چای در تراس گاردن خود خستگی روزانه را از خود دور کنید و آماده فردایی بهتر همراه با سلامتی و نشاط شوید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.